تاسیسات سرمایش گرمایش

معرفی محصولات سرمایشی و گرمایشی و hvac و همچنین انتشار مطالب علمی درباره برندهای معروف و فعال در این زمینه

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

سرویس و تعمیر و شستشوی کولر گازی

عمیر کولر گازی

 

تعمیرات و سرویس کولر گازی هر سال بسیاری افراد را درگیر خود می کند به طوری که گاه صاحبان اسپلیت ها مجبور به مراجعه به واحد تعمیرات می شوند. فرون را درون یک واحد AC قرار دهید و فیلترهای هوای برداشته شده را زیر آب جاری بشویید. قبل از بلند کردن آن از واحد فلزی ، از آچار یا پیچ گوشتی استفاده کنید تا هرگونه پیچ و پیچ را که فن را در جای خود قرار داده است ، جدا کنید. در صورت نیاز ، احساس راحتی کنید که آب یا یک ماده تمیز کننده را از طریق خط تخلیه به هر دو روش بریزید.

 

 

چگونه سرویس کولر گازی خود را انجام دهیم؟

هرسال با شروع فصل تابستان خیلی از مردم احساس گرما میکنن و برای خنک شدن کولر گازی رو روشن میکنن تا از سرمای اون لذت ببرن ولی ما باید توجه داشته باشیم که هرکدام از لوازم‌خانگی ما بدون در نظر گرفتن برند یا کشور سازنده آن احتیاج به نگهداری مناسب دارند و اگر هرچند مدت یک‌بارتعمیراین کار انجام نشوند خراب‌شده و احتیاج به تعمیرکار دارد که ممکنه تو اوج گرمای تابستان شما رو از سرمای خودش بی‌نصیب بزاره و علاوه بر هزینه و پیدا کردن یه تعمیرکار کولر گازی خوب چندساعتی حتی چند روزی رو تو گرما بمونیم پس بهترین راه پیشگیریه یعنی قبل از خراب شدن کولر گازی اونو سرویس کنید زیرا تعمیرات اسپیلت و کولر گازی یکی از احتیاجاتی است که میبایست در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.

خوب اگر شما هم‌فکر می‌کنید سرویس کولر گازی  را خودتان میتوانید انجام دهید پس با ما همراه باشید البته این اموزش برای افراد مبتدی تهیه شده و اگر شما به صورت تخصصی قصد سرویس قطعات داخلی  کولر گازی را دارید میتوانید با مراجعه به اموزشهای تخصصی تر آن را انجام دهید.

 

 

پاسخ به چند سوال در مورد سرویس کولر گازی و تعمیرات آن

آیا می توانید تهویه هوا را با شیلنگ تمیز کنید؟ تمیز کردن واحد فضای باز تمیز کردن واحد فضای باز آیا می توان از سرکه برای تمیز کردن کویل های تهویه هوا استفاده کرد؟ کمک به سرویس تهویه مطبوع تهویه مطبوع طبقه بالای کولر خانگی تهویه مطبوع خود را نگه دارید یک دستگاه تهویه مطبوع قابل حمل نصب کنید تهویه مطبوع قابل حمل چه مواد شیمیایی موجود در پاک کننده سیم پیچ تهویه مطبوع هستند؟ یک دستگاه تهویه مطبوع بخرید یک دستگاه تهویه مطبوع خانگی را شارژ کنید کولر گازی خانگی من AC خود را از یک مکان به مکان دیگر منتقل کردم ، اما من آن را قبل از نصب مجدد کولر گازی آن تمیز نکردم. اکنون آب در حال نشت است و لوله آب در آن گرد و غبار دارد.

آیا این یک مسئله نصب است یا من فقط نیاز به تمیز کردن واحد دارم؟ فرون را درون یک واحد AC قرار دهید و فیلترهای هوای برداشته شده را زیر آب جاری بشویید. چند بار باید کویل های تبخیر کننده تمیز شوند؟ فیلترهای هوا را تعویض کنید. بله ، این یک راه حل خوب و ملایم برای تمیز کردن است. یک قسمت سرکه سفید و یک قسمت آب را در یک بطری اسپری مخلوط کرده و آن را روی سیم پیچ اسپری کنید. بگذارید مقداری از آن چکه شود ، سپس بقیه محلول را با یک دستمال تمیز پاک کنید.

این باید بیشتر گرد و غبار و زباله ها را از بین ببرد. برای خالی کردن باله های کندانسور از یک اتصال قلمو استفاده کنید. با خاموش کردن کلید یا قطع اتصال دستگاه به طور کامل ، برق را به واحد فضای داخلی خود منتقل کنید. در مرحله بعد می خواهید از خلاء قلم مو روی خلاء خود استفاده کنید تا هرگونه زباله قابل مشاهده از بین برود. پس از این کار ، حتماً قبل از جدا کردن مشبک بالای دستگاه و جدا کردن فن داخلی ، هر گونه باله خم شده را صاف کنید. با شیلنگ باله ها را اسپری کنید تا آنها را تمیز کنید. قبل از اتصال دوباره درب ، اطمینان حاصل کنید که همه چیز خشک شده و برق را دوباره روشن کنید. یک کیسه تمیز کننده را در اطراف سیستم A / C اسپلیت قرار دهید.

این ایده خوبی نیست که تهویه مطبوع خود را با شلنگ از بیرون اسپری کنید. با این حال ، اگر می توانید آن را باز کنید و ابتدا فن را از آن خارج کنید ، اشکال ندارد. استفاده از واحد خود را از داخل به شما اطمینان می دهد که شما به جای فشار دادن عمیق تر آن به بیرون ریختن خاک کمک می کنید. یک برس خلاء یا قوطی قوطی همچنین می تواند به این بخش از روند کمک کند. در صورت استفاده از مواد شوینده معمولی ، بهترین برای کولر گازی کدام است؟

مواد شوینده ظروف؟ مواد شوینده تمیز کننده کاشی؟ با تشکر . شستن بیت داخلی شستشوی قسمت داخلی استفاده از پمپ خلاء چه چیزی باعث یخ زدگی میتسوبیشی هوای شکاف داخلی باله های داخلی می شود؟ درب واحد فضای باز را قفل کنید تا بتوانید فن را بیرون بیاورید. برای جدا کردن مشبک از بالای کندانسور. قبل از اینکه بتوانید باله ها را تمیز کنید ، باید واحدهای برقی را بطور خاص ، فن را جدا کنید. قبل از بلند کردن آن از واحد فلزی ، از آچار یا پیچ گوشتی استفاده کنید تا هرگونه پیچ و پیچ را که فن را در جای خود قرار داده است ، جدا کنید. فن به کندانسور سیم کشی می شود بنابراین شما قادر نخواهید بود آن را به طور کامل از بین ببرید. می توانید پاک کننده های تبخیر کننده را بصورت آنلاین خریداری کنید.

در سرویس کولر گازی  برای شستن فیلترهای هوا می توانید از مقدار کمی صابون ظرف مایع استفاده کنید. هنگام استفاده از صابون ظرف ، فقط باید مقدار کمی اضافه کنید. راه های آسان برای پشتیبان گیری با اسپری تبخیر کننده بدون شستشو و اجازه دهید آنها خشک شوند. برای جلوگیری از قالب ، تمیز کننده ضد قارچ را روی کویل ها اسپری کنید. یک مسواک استفاده شده در جابجایی و شستن برخی از نقاط لکه دار روی کویل ها و هرجای دیگر به خصوص مناطقی که در نزدیکی پریز هوا قرار دارند می تواند بسیار مفید باشد.

این ممکن است به این معنی باشد که خانه شما کاملاً غبار آلود است. جارو و خلاء اغلب باید کمک کند. مرتباً در اطراف واحد فضای باز خود بچرخید و برگهای ولگرد یا تکه های زباله را که می بینید ، مسواک بزنید. شیلنگ باغ را روشن کنید و باله های کندانسور A / C را از داخل واحد فلزی بشویید.

فرایند شستشو باعث می شود که باله ها تا حد امکان شفاف و تمیز باشند ، بنابراین کندانسور شما می تواند کارآمد داشته باشد. بگذارید قسمت داخلی در فضای باز قبل از انجام هر کار دیگری کاملاً خشک شود. کیت شانه باله حداقل یکبار در هر ماه فیلترهای خود را بشویید. بستگی به فرمول پاک کننده دارد. اگر هدف پاک کننده کویل ها روشن تر باشد ، مواد در مقیاس pH بیشتر می شوند. اگر محصول فقط برای تمیز کردن کویل ها طراحی شده باشد ، مقادیر مواد در مقیاس pH پایین تر خواهند بود. برق را به خازن در فضای باز خود خاموش کنید.

در صورت نیاز ، احساس راحتی کنید که آب یا یک ماده تمیز کننده را از طریق خط تخلیه به هر دو روش بریزید. شکاف A / C خود را دوباره روشن کنید تا مطمئن شوید که همه چیز کار می کند. به جای یک کیسه مخصوص تمیز کردن ، می توانید از یک کیسه زباله خالی استفاده کنید. با بیرون راندن خطوط تخلیه ، هرگونه گرفتگی موجود در A / C را پاک کنید.

 

برای خرید کولر آبی به این لینک مراجعه کنید.

 برای شناخت استخر تجهیز کلیک کنید.

۲۶ فروردين ۹۹ ، ۱۹:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دیوید کاپرفیلد

عیب یابی یخچال فریزر و یخ زدایی آن

نصب کولر گازی

 

یخچال خنک نمی شود - یخچال و فریزر عیب یابی یخچال فریزر گرم است سرد است یخچال شما خنک نمی شود؟ یخچال گرم است اما یخچال فریزر خنک است یخچال خنک نمی شود و فریزر انجماد می کند. یخچال خنک نمی شود - چه چیزی را بررسی کنید و چگونه یخچال را تعمیر کنید که یخچال کار می کند اما یخچال فریزر نیست چراغ فریزر من کار نمی کند و خنک کننده یخچال فریزر ندارد و دارای لامپ است اما منفجر شدن یخچال فریزر هوای سرد خنک کننده یخچال های یخ ساز نیست.

ادامه مطلب...
۲۶ فروردين ۹۹ ، ۱۸:۵۷ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دیوید کاپرفیلد

برای خرید کولر آبی چه کنیم؟

سرویس کولر گازی

 

 

خرید کولر آبی یکی از نکاتی است که دردسرهای زیادی در تابستان برای خانواده ها ایجاد کرده است. یکی ز اصولی ترین نکات در خرید کولر آبی لحاظ کردن منطقه جغرافیایی برای محاسبه ظرفیت کولر آبی است. از دیگر نکات می توان به سلولزی یا پوشالی بودن کولر اشاره کرد. در این مقاله همراه ما باشید تا مهمترین نکات خرید کولر آبی را به شما بیاموزیم.

 

محاسبه ظرفیت کولرآبی

سوب سایت های زیادی وجود دارند که فرمول های مختلفی را برای به دست آوردن ظرفیت کولر آبی ارایه می دهند که این کارعلملا باعث گیج تر شدن کاربران و خریداران کولر آبی شده است. ظرفیت کولر آبی بر اساس cfm محاسبه می شود اما ما نمیخواهیم شما را وارد این محاسبات پیچیده کنیم. یک محاسبه کلی برای این کار وجود دارد که باید در هنگام خرید لحاظ شود.

۳۰ تا ۵۰ ۲۳۰۰
۵۰ تا ۶۵ ۳۵۰۰
۶۵ تا ۱۲۰ ۴۹۰۰
۱۲۰ تا ۱۵۵ ۷۰۰۰

 

ظرفیت ها را درجدول بالا به شما معرفی کردیم. کافی است متراژ ساختمان خود را به خاظر سپرده و در هنگام خردی به آن توجه نمایید.

 

تاثیر لوکیشن جغرافیایی در انتخاب کولر آبی

محاسباتی که در جدول بالا به شما گفتیم در همه شهرها یکسان نیست برای مثال کولر آبی که در شهر تبریز برای یک متراژ به خصوص به خوبی جوابگوست ممکن است در شهری همانند تهران جوابگو نباشد. بنابراین برای محاسبه ظرفیت کولر باید حتما مکان جغرافیایی را نیز لحاظ کرد به این شرح که در شهرهای گرمسیری مقداری فرمول را درست بالاتر گرفته و ظرفیت بالاتر را انتخاب می کنیم.

 

خرید کولر آبی

 

انواع کولر آبی و مشخصات آنها

دو نوع کولر آبی در بازار موجود است کولر پوشالی و کولر سلولزی. کولر آبی با پوشال خنک می شود و کولر سلولزی دارای پدی است که هر  پنج سال یک بار عوض می شود.

۲۶ فروردين ۹۹ ، ۱۵:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دیوید کاپرفیلد